حکم رقص مرد برای همسر و محارم!
امام خمینی (ره)
الف و ب) رقص مظنه تحریک غریزه جنسی و حرام است علی الاحوط مطلقا مگر رقص همسر برای همسر.
احکام ازدواج، ص 186
آیت الله اراکی (ره)
الف و ب) احوط ترک این امور است.
استفتائات، ص 256 س 12
آیت الله بهجت (ره)
الف) اشکال دارد.
ب) اشکال دارد.
استفتائات موجود در واحد پاسخ به سوالات جامعة الزهراء(قم)
استفتائات، ج 4، ص 541 س 6353
آیت الله تبریزی (دام ظلّه)
الف) رقص مرد از مصادیق لهو بوده و موجب اذلال نفس می شود و جایز نیست. والله العالم
ب) رقص مرد برای مرد لهو است و سزاوار است مومن از آن بپرهیزد.
استفتائات موجود در واحد پاسخ به سوالات جامعة الزهراء(قم)
آیت الله خامنه ای (دام ظلّه)
الف) رقص مرد برای همسرش اگر همراه ارتکاب حرامی نباشد اشکال ندارد ولی برای زنان در صورتی که موجب تحریک شهوت شود و یا مستلزم فعل حرام و یا ترتب مفسده ای باشد حرام است.
ب) اگر موجب مفسده یا محرک شهوت باشد حرام است.
استفتائات موجود در واحد پاسخ به سوالات جامعة الزهراء(قم)
آیت الله سیستانی (دام ظلّه)
الف) برای همسر اشکال ندارد ولی برای دیگران محل اشکال است.
ب) رقص زن و یا مرد به طور کلی، محل اشکال است و احتیاط در ترک آن است.
استفتائات موجود در واحد پاسخ به سوالات جامعة الزهراء(قم)
فقه برای غرب نشینان، ص 323، م 565
آیت الله صافی گلپایگانی (دام ظلّه)
الف) جائز نیست.
ب) جایز نیست.
استفتائات موجود در واحد پاسخ به سوالات جامعة الزهراء(قم)
جامع الاحکام، ج1، ص 298 س 1026
آیت الله فاضل لنکرانی (ره)
الف) مقتضای احتیاط ترک رقص است مگر رقص زن برای شوهر خود.
ب) به طور کلی رقص نوعاً منشا فساد و از بین رفتن حیا است و احتیاط در ترک رقص و عدم حضور در مجلس رقص است.
استفتائات موجود در واحد پاسخ به سوالات جامعة الزهراء(قم)
جامع المسائل، ج 1، ص 456 س 1737
آیت الله گلپایگانی (ره)
در حرمت رقص برای مردان هیچ فرقی بین انواع آن نیست.
احکام روابط زن و مرد، ص 218 و 219، س 285
آیت الله مکارم شیرازی (دام ظلّه)
الف و ب) تنها رقص زن برای شوهرش جایز است و بقیه اشکال دارد.
استفتائات موجود در واحد پاسخ به سوالات جامعة الزهراء(قم)
آیت الله نوری همدانی (دام ظلّه)
الف) جایز نیست.
ب) رقص اشکال دارد.
استفتائات موجود در واحد پاسخ به سوالات جامعة الزهراء(قم)
هزار و یک مساله فقهی، ج 2 ص 172، س 574 و 575
بخش احکام اسلامی تبیان